poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Sopot Festiwal 2008

W tym roku po raz pierwszy zabrałem się za oglądanie Sopot Festiwal :) Fajnie, że śpiewają wszyscy na żywo, bo można posłuchać jak tak naprawdę brzmią.
Na polskie eliminacje sie nie napalałem, bo wiedziałem, ze w nich nie ma niczego ciekawego :P Już chyba najbardziej podobał mi się Video + Ania Wyszkoni, chociaż Pectus też niczego sobie (w porównaniu do polskich zespołów). Najlepsze były potem komentarze jury, a najbardziej Kozyry ^^ Ale pojechał Leszową :P
Na finał już czekałem z niecierpliwością, bo miał być Mans i Danny, a i nową Ruslane chciałem zobaczyć (lubię Wild Dance). Innych nie słyszałem, więc też byłem ciekaw jak wypadną. Idźmy więc po kolei:

Ruslana - Moon of Dream


Piosenka przypadła mi do gustu, szczególnie refren. Ciekawy też był ten nagły przeskok "rytmowy", choć te niedźwiedzie mogła sobie podarować :P Szkoda, że ją trochę pojechali :/ Uważam, że solo wypadła lepiej niż w clipie z T-Painem :P

Danny - Tokyo


Ale się obstrzygł na Sopot xD Zupełnie inna osoba :O Ale tak tez mu fajnie. Całkiem fajnie zaśpiewał.

Velvet - Chemistry


Już wcześniej słyszałem parę piosenek tej wokalistki. Podobała mi się, choć chwilami miałem wrażenie, że wszystko jest tak na jedną nutę... Ale jej występ mi się podobał :P

Matt Pokora - Catch me if you can


Kiedyś widziałem jeden jego teledysk na Vivie i nie przypadł mi do gustu. Na Sopocie się na nim nie zawiodłem! Piosenka mocno średnia, a i sam śpiew tak jakby od niechcenia :/ Ogólnie to według mnie najgorsza piosenka w finale. Całe szczęście, że niczego nie wygrał!

Oh Laura - Release me


Wielkie zaskoczenie. Po raz pierwszy słyszałem tę piosenkę, ale mi od razu wpadła w ucho (lubię takie rytmy). Do tego świetna wstawka gry na harmonijce. Według mnie bardzo zasłużona wygrana.
Podobno była ona takim zjawiskiem jak w tamtym roku Sophie Ellis Bextor, ale tym razem docenionym (info z onet.pl). Nie mogę dojść jakim cudem Feel w tamtym roku zgarnął obie nagrody skoro była tam moja Sophie :(

Mans Zelmerlow - Brother Oh Brother


Cała płyta Mansa mi się podoba, więc na ten występ czekałem najbardziej. Ten też się ostrzygł nie do poznania ^^ Całkiem fajnie to wypadło, myślałem, że będzie gorzej. Myslałem, że dostanie nagrode od publiczności :/

Pectus - To, co chciałbym Ci dać


Jak na polskie realia piosenka jest całkiem fajna, ale wśród piosenek zagranicznych było parę naprawdę lepszych :/


Teraz może krótki komentarz do wyników:
Bursztynowy Słowik dla Oh Laury to bardzo dobry wybór, naprawdę sobie zasłużyli.
Słowik Publiczności dla Pectus to porażka... Miałem nadzieję, że dostanie go Mans, ewentualnie Danny. Czemu Polacy zawsze muszą wygrywać tego słowika? W końcu nikt nie będzie chciał przyjeżdżać, jak tylko Polacy będą doceniani.

Brak komentarzy: